Akvarell av Lisbeth Wollmann Galåen på VY

Januar-februar 2018


Lisbeth Wollmann Galåen. Opprinnelig fra Kirkenes men har bodd og arbeidet i Stjørdal i 40 år.
Bedis kunst og design:
Akvarell ble det satsningsområdet jeg valgte etter at jeg gikk av med AFP etter 30 år i skoleverket. Det har jeg aldri angret på, for å leke med gode farger og vann på godt papir er bare herlig. Jeg fotograferer og anvender ofte mine bilder som inspirasjon og for å forsterke ektheten i akvarellene mine.
Etter at jeg gikk av med AFP har jeg utviklet akvarellteknikken, deltatt spesielt i Gallerafestivalen i Mosjøen i 4 år. Der utviklet jeg designet BedisTablå som i 2016 ble godkjent patent som
kulissevegger som bygger på den gamle laftemetoden i husbygging.
Nå skal jeg i gang med å utvikle det svakeste leddet i designet- «lafteknutens dilemma» utvikle låsmekanisme sammen med NTNU.

Kommentarer

Populære innlegg